Innowacje

Rok szkolny 2023 – 2024

Wykaz innowacji na bieżący rok szkolny


„Worek modlitwy” – Innowacja pedagogiczna skierowana do sześciolatków.

Realizacja: Wioleta Błaszczyk


Klasa w terenie

Realizacja: Aleksandra Wosińska


Zdrowo żyć i aktywnym być

Realizacja: Renata Więzowska


LICZĘ Z SOROBANEM

Realizacja: Renata Więzowska


„Worek modlitwy” – Innowacja pedagogiczna skierowana
do sześciolatków.

Realizacja: Wioleta Błaszczyk


Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania

Realizacja: Paulina Ługowska


„Kodowanie tak, komputer nie”

Realizacja: Mariola Perdek


INNOWACJA METODYCZNA „Licz praktycznie, myśl logicznie”

Realizacja: Anna Sowizdrzał


„Soroban zamiast kalkulatora”

Realizacja: Anna Sowizdrzał


(Nie)zwykła matematyka II edycja

Realizacja: Anna Sowizdrzał


„Essa na czytanie”

Realizacja: Agnieszka Nowakowska


„Kulinarne podróże po Europie”

Realizacja: Joanna Musialska


Innowacja pedagogiczna w nauczaniu ortografii

Realizacja: Grażyna Palusińska


Rok szkolny 2022 – 2023

„Story Cube – rozwijanie kreatywnego myślenia
i formułowania wypowiedzi poprzez kostki opowieści.”

Realizacja: Aldona Sęczek


Świat w obiektywie

Realizacja: Marzanna Świątek

W społeczności szkolnej znajdują się uczniowie chcący rozwijać swoje zainteresowania filmowe i fotograficzne. Dzięki doposażeniu szkoły w pomoce dydaktyczne  typu dron, green screen, aparat  kamera cyfrowa, sprzęt nagłaśniający (zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”) będzie można realizować pasje uczniów a w tle tego uczyć ich współpracy, kreatywności, wiary w siebie i właściwego korzystania z technologii cyfrowych.

Celem tej innowacji jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej fotografii i filmu. Zajęcia wpływać mają na rozwijanie wrażliwości uczniów w zakresie rozumienia
i odczuwania wartości uniwersalnych w sztuce i w życiu codziennym. Pozwolą kształtować w młodych ludziach postawę aktywnego i krytycznego odbiorcy kultury.

Efektami przedsięwzięcia będą miedzy innymi:

·         Prawidłowe posługiwanie się aparatem cyfrowym
i kamerą cyfrową jako narzędziem kreowania rzeczywistości.

·         Mieć świadomość swego uczestnictwa w kulturze.

·         Znajomość programów do modyfikowania zdjęć i filmów oraz do zmiany formatów obrazu i filmu.

·         Umiejętność współpracy z innymi w realizacji przedsięwzięć kulturalnych.

·         Zwiększenie zainteresowana uczniów możliwościami wykorzystania i zastosowania szkolnego sprzętu fotograficznego i komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz sprzętu dostarczonego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.


INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„Z piosenek, kolego, ucz się angielskiego”

Realizacja: Karolina Kolańska


Z uśmiechem przez świat

Realizacja: Agnieszka Strzała


Kreatywne prace plastyczne

Realizacja: Agnieszka Strzała


Flażolet

Flażolet – prosty sposób na muzykowanie na fleciku polskim. Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach zajęć obowiązkowych, jako element innowacyjny realizujący treści podstawy programowej.

W ramach innowacji stosowane są różnorodne metody. Dominująca jest metoda praktycznego działania, a wspomagającymi: metody pokazowe, ćwiczeniowe i zadaniowe. Zajęcia urozmaicane są ciekawe formy pracy: zespołowej, grupowej, indywidualnej, indywidualnej zróżnicowanej oraz atrakcyjne środki dydaktyczne: słuchowe ( nagrania na płytach CD) i wzrokowe (karty pracy z zapisem nutowym i odpowiednim układem palców – tabulatura). Adresatami innowacji są uczniowie klasy 2b.

Autor: Aleksandra Wosińska

Soroban zamiast kalkulatora

Innowacja polega na nauce korzystania z japońskiego liczydła zamiast kalkulatora. Prócz praktycznych umiejętności, uczniowie uczyli się kreatywności, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. W innowacji brali udział uczniowie klas 4ab.

Autor: Renata Sosin

InstaLing

Nauczanie ortografii j. polskiego z wykorzystaniem ogólnopolskiego programu InstaLing. Celem innowacji jest nauka ortografii języka polskiego oraz bogacenie czynnego słownictwa ucznia – systematycznie każdego dnia. Objęci uczniowie klas 5b i 7b.

Autor: Grażyna Palusińska

·         Z piosenek kolego ucz się angielskiego

·         Burza w głowie mi podpowie-zabawy i gry matematyczne

·         Story Cube – rozwijanie kreatywnego myślenia i formułowania wypowiedzi poprzez kostki opowieści

Święty czyli … kto, jak, po co?

Innowacja mieszana skierowana do klasy ósmej. Uczniowie poznają życie 5 osób, które potrafiły pięknie żyć. Wybrane postacie pozwolą uczniom odnaleźć odpowiedź na ich bolączki. Sytuacje, w których się znaleźli, mogą przypominać te z ich życia. Decyzje, jakie podjęli, mogą być również wskazówkami dla nich samych. A na pewno mogą prosić o umocnienie na drodze, którą idą. W modlitwie nie chodzi o przekonywanie Boga i świętych do naszych racji, ale o towarzyszenie i otwieranie się na łaskę, którą Bóg chce nam dać. Poznanie fantastycznych błogosławionych, pomoże uczniom poradzić sobie z codziennością i odkryć piękno życia.

W celu organizacji innowacji zastosowane będą metody polegające na pracy zespołowej i indywidualnej, rozwijaniu kreatywności, poszukiwaniu rozwiązań oraz poznawaniu nowych metod pracy .

Cel główny

  • Ukazanie współczesnych błogosławionych i kandydatów na ołtarze jako wzorców do naśladowania.
  • Uświadomienie, że każdy człowiek jest powołany do świętości.

Cel szczegółowy

  • uświadomienie uczniom, że świętość jest w zasięgu każdego z nich
  • ukazanie przyjaźni z Bogiem i modlitwy, jako źródeł świętości
  • budzenie pragnienia naśladowania pozytywnych cech autorytetu
  • rozwijanie odpowiedzialności za bliźnich i troski o ich dobro
  • kształtowanie kompetencji związanych z samowychowaniem
  • kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań wobec innych
  • uświadamianie uczniom ich mocnych stron i osobistych wartości
  • rozwijanie kreatywności
  • kształtowanie umiejętności wyrażania i okazywania uczuć

Dzięki udziałowi w innowacji uczniowie:

  • bliżej poznają żywoty świętych i błogosławionych
  • odkryją możliwości samodzielnego zdobywania wiedzy i prezentowania jej na różne sposoby
  • zbudują poczucie własnej wartości oraz odpowiedzialności za powierzone zadania
  • ukształtują swoją wyobraźnię
  • pobudzą kreatywność
  • poznają nowe techniki prezentowania swojej wiedzy
  • odkryją swoje mocne strony
  • uświadomią sobie, że były osoby w ich wieku, które dokonywały wielkich rzeczy

Autor: Wioleta Błaszczyk

·         Licz praktycznie, myśl logicznie

·         Ortografia co do głowy trafia

·         Czytam z Klasą lekturki spod chmurki

·         Klasowy klub przyjaciół lektur

·         Kreatywne prace plastyczne

·         Skechnoting w matematyce

Skip to content