Rok szkolny 2023 – 2024
Wykaz innowacji na bieżący rok szkolny
„Worek modlitwy” – Innowacja pedagogiczna skierowana do sześciolatków.
Realizacja: Wioleta Błaszczyk
Klasa w terenie
Realizacja: Aleksandra Wosińska
Zdrowo żyć i aktywnym być
Realizacja: Renata Więzowska
LICZĘ Z SOROBANEM
Realizacja: Renata Więzowska
„Worek modlitwy” – Innowacja pedagogiczna skierowana
do sześciolatków.
Realizacja: Wioleta Błaszczyk
Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania
Realizacja: Paulina Ługowska
„Kodowanie tak, komputer nie”
Realizacja: Mariola Perdek
INNOWACJA METODYCZNA „Licz praktycznie, myśl logicznie”
Realizacja: Anna Sowizdrzał
„Soroban zamiast kalkulatora”
Realizacja: Anna Sowizdrzał
(Nie)zwykła matematyka II edycja
Realizacja: Anna Sowizdrzał
„Essa na czytanie”
Realizacja: Agnieszka Nowakowska
„Kulinarne podróże po Europie”
Realizacja: Joanna Musialska
Innowacja pedagogiczna w nauczaniu ortografii
Realizacja: Grażyna Palusińska
Rok szkolny 2022 – 2023
„Story Cube – rozwijanie kreatywnego myślenia
i formułowania wypowiedzi poprzez kostki opowieści.”
Realizacja: Aldona Sęczek
Świat w obiektywie
Realizacja: Marzanna Świątek
W społeczności szkolnej znajdują się uczniowie chcący rozwijać swoje zainteresowania filmowe i fotograficzne. Dzięki doposażeniu szkoły w pomoce dydaktyczne typu dron, green screen, aparat kamera cyfrowa, sprzęt nagłaśniający (zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”) będzie można realizować pasje uczniów a w tle tego uczyć ich współpracy, kreatywności, wiary w siebie i właściwego korzystania z technologii cyfrowych.
Celem tej innowacji jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej fotografii i filmu. Zajęcia wpływać mają na rozwijanie wrażliwości uczniów w zakresie rozumienia
i odczuwania wartości uniwersalnych w sztuce i w życiu codziennym. Pozwolą kształtować w młodych ludziach postawę aktywnego i krytycznego odbiorcy kultury.
Efektami przedsięwzięcia będą miedzy innymi:
· Prawidłowe posługiwanie się aparatem cyfrowym
i kamerą cyfrową jako narzędziem kreowania rzeczywistości.
· Mieć świadomość swego uczestnictwa w kulturze.
· Znajomość programów do modyfikowania zdjęć i filmów oraz do zmiany formatów obrazu i filmu.
· Umiejętność współpracy z innymi w realizacji przedsięwzięć kulturalnych.
· Zwiększenie zainteresowana uczniów możliwościami wykorzystania i zastosowania szkolnego sprzętu fotograficznego i komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz sprzętu dostarczonego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„Z piosenek, kolego, ucz się angielskiego”
Realizacja: Karolina Kolańska
Z uśmiechem przez świat
Realizacja: Agnieszka Strzała
Kreatywne prace plastyczne
Realizacja: Agnieszka Strzała
Flażolet
Flażolet – prosty sposób na muzykowanie na fleciku polskim. Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach zajęć obowiązkowych, jako element innowacyjny realizujący treści podstawy programowej.
W ramach innowacji stosowane są różnorodne metody. Dominująca jest metoda praktycznego działania, a wspomagającymi: metody pokazowe, ćwiczeniowe i zadaniowe. Zajęcia urozmaicane są ciekawe formy pracy: zespołowej, grupowej, indywidualnej, indywidualnej zróżnicowanej oraz atrakcyjne środki dydaktyczne: słuchowe ( nagrania na płytach CD) i wzrokowe (karty pracy z zapisem nutowym i odpowiednim układem palców – tabulatura). Adresatami innowacji są uczniowie klasy 2b.
Autor: Aleksandra Wosińska
Soroban zamiast kalkulatora
Innowacja polega na nauce korzystania z japońskiego liczydła zamiast kalkulatora. Prócz praktycznych umiejętności, uczniowie uczyli się kreatywności, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. W innowacji brali udział uczniowie klas 4ab.
Autor: Renata Sosin
InstaLing
Nauczanie ortografii j. polskiego z wykorzystaniem ogólnopolskiego programu InstaLing. Celem innowacji jest nauka ortografii języka polskiego oraz bogacenie czynnego słownictwa ucznia – systematycznie każdego dnia. Objęci uczniowie klas 5b i 7b.
Autor: Grażyna Palusińska
· Z piosenek kolego ucz się angielskiego
· Burza w głowie mi podpowie-zabawy i gry matematyczne
· Story Cube – rozwijanie kreatywnego myślenia i formułowania wypowiedzi poprzez kostki opowieści
Święty czyli … kto, jak, po co?
Innowacja mieszana skierowana do klasy ósmej. Uczniowie poznają życie 5 osób, które potrafiły pięknie żyć. Wybrane postacie pozwolą uczniom odnaleźć odpowiedź na ich bolączki. Sytuacje, w których się znaleźli, mogą przypominać te z ich życia. Decyzje, jakie podjęli, mogą być również wskazówkami dla nich samych. A na pewno mogą prosić o umocnienie na drodze, którą idą. W modlitwie nie chodzi o przekonywanie Boga i świętych do naszych racji, ale o towarzyszenie i otwieranie się na łaskę, którą Bóg chce nam dać. Poznanie fantastycznych błogosławionych, pomoże uczniom poradzić sobie z codziennością i odkryć piękno życia.
W celu organizacji innowacji zastosowane będą metody polegające na pracy zespołowej i indywidualnej, rozwijaniu kreatywności, poszukiwaniu rozwiązań oraz poznawaniu nowych metod pracy .
Cel główny
- Ukazanie współczesnych błogosławionych i kandydatów na ołtarze jako wzorców do naśladowania.
- Uświadomienie, że każdy człowiek jest powołany do świętości.
Cel szczegółowy
- uświadomienie uczniom, że świętość jest w zasięgu każdego z nich
- ukazanie przyjaźni z Bogiem i modlitwy, jako źródeł świętości
- budzenie pragnienia naśladowania pozytywnych cech autorytetu
- rozwijanie odpowiedzialności za bliźnich i troski o ich dobro
- kształtowanie kompetencji związanych z samowychowaniem
- kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań wobec innych
- uświadamianie uczniom ich mocnych stron i osobistych wartości
- rozwijanie kreatywności
- kształtowanie umiejętności wyrażania i okazywania uczuć
Dzięki udziałowi w innowacji uczniowie:
- bliżej poznają żywoty świętych i błogosławionych
- odkryją możliwości samodzielnego zdobywania wiedzy i prezentowania jej na różne sposoby
- zbudują poczucie własnej wartości oraz odpowiedzialności za powierzone zadania
- ukształtują swoją wyobraźnię
- pobudzą kreatywność
- poznają nowe techniki prezentowania swojej wiedzy
- odkryją swoje mocne strony
- uświadomią sobie, że były osoby w ich wieku, które dokonywały wielkich rzeczy
Autor: Wioleta Błaszczyk
· Licz praktycznie, myśl logicznie
· Ortografia co do głowy trafia
· Czytam z Klasą lekturki spod chmurki
· Klasowy klub przyjaciół lektur
· Kreatywne prace plastyczne
· Skechnoting w matematyce